5 platges per descobrir a Eivissa

A l’estiu, les platges d’Eivissa estan saturades de turistes que volen banyar-se i prendre el sol a les seves aigües cristal·lines. Però els nadius i els visitants més experts coneixen alguns racons únics on la tranquil·litat encara és possible durant la temporada alta. Aquestes són les meves 5 recomanacions:

1.-Es Portitxol

Aquesta va ser la gran recomanació d’uns amics eivissencs. Es tracta d’una cala de roques i grava situada a 6 quilòmetres de Sant Miquel. Es Portitxol està aïllada i s’ha de fer una caminada de 20 minuts per un pinar que ofereix vistes espectaculars dels penya-segats de la costa nord de l’illa. L’esforç valdrà la pena, ja que hi trobareu un dels racons més tranquils per banyar-vos i relaxar-vos. Per arribar-hi, s’ha d’anar direcció Sant Miquel. Just abans del bar Can Sulayetas s’ha de baixar a l’Urbanització Isla Blanca. Un cop atravessada per una mala carretera s’arriba a una petita esplanada on hi poden aparcar 3 o 4 cotxes. Aquí hi ha un fletxa blava que indica el camí a seguir per arribar a Es Portitxol.

portitxol

2.- Cala des Xuclar

També a la costa nord d’Eivissa hi trobem aquesta cala verge, petita i acollidora, rodejada de roques i pins. Poc transitada i amb un aparcament just a peu de platja, també ofereix la possibilitat de seguir un caminet cap a l’esquerra, on hi trobareu molts racons de pedra plana on poder prendre el sol sense cap altre banyista. A més, compten amb un xiringuito de platja regentat pels germans Tur que ofereixen plats de primera i tracte proper a bon preu. Si us decidiu a anar-hi, feu-ho en cotxe o moto tenint com a poble de referència Portinatx.

xuclar

3.- Pedrera Ses Salines

Si no voleu marxar lluny de la ciutat d’Eivissa, teniu l’opció d’anar a una de les platges més conegudes de l’illa: Ses Salines. Però no us quedeu a la zona de bars massificada! Si camineu en direcció a la Torre de Ses Portes hi descobrireu petites cales amagades i rodejades de roques tallades per a construir les muralles de la capital al segle XVI. Alguns artistes hi han esculpit les seves obres a tocar de l’aigua. Són racons màgics on hi trobareu el descans que esteu buscant.

sessalines

4.- S’Estanyol

Encara més a prop d’Eivissa capital hi ha S’Estanyol, una cala tranquil·la perfecta per a prendre el sol i gaudir d’aigües turqueses sense haver de fer un llarg desplaçament. A més, està rodejada de bosc i compta amb casetes de pescadors a peu d’aigua que permeten estirar-se i fer una bona migdiada. És molt fàcil arribar-hi: des de Jesús i per l’avinguda Cap Martinet, s’ha de girar pel camp de futbol i seguir el camí durant 1 quilòmetre. A peu de carretera hi ha una roca en què hi posa “S’Estanyol”. En 10 minuts ja hi sereu!

s-estanyol-fondo

5.- Punta de Sa Galera

Ben a prop de la massificada Cala Salada, hi ha aquesta espectacular platja de roques llises ideals per a estirar-se i prendre el sol al costat de les transparents aigües del mar. El paisatge és realment increïble i sembla impossible poder estar en un lloc com aquest a Eivissa. Es tracta d’una platja nudista i ‘hippie’ amb molt encant, silenci i poca gent, fins i tot durant el mes d’agost. El camí és senzill de seguir: abans d’arribar a la Cala Salada des de Sant Antoni, a l’esquerra, hi ha l’entrada a una urbanització. Seguint el camí en direcció al mar hi ha un petit aparcament i en 5 minuts caminant arribareu a Punta de Sa Galera.